Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
У період з 05 по 21 травня 2021 року, в Теплицькому районному суді Вінницької області було проведено анонімне опитування відвідувачів щодо якості роботи суду.
Практична користь опитування полягає у тому, що отримані результати використовуватимуться для всебічного врахування думки громадян, визначення шляхів подолання існуючих проблем та прийняття рішень для їх вирішення, а також удосконалення діяльності Теплицького районного суду Вінницької області.
Респондентам пропонувалось заповнити паперові анкети, а також пройти опитування онлайн, заповнивши електронну форму анкети на офіційному вебсайті, та відповісти на питання, що стосуються зручності умов перебування у суді, ввічливості з боку працівників суду, повноти та зрозумілості інформації, розміщеної на стендах, дотримання строків та процедур розгляду справ.
Анкета анонімного опитування складалася з двох блоків питань. У першому блоці містилися питання щодо загальної характеристики респондента. А другий блок питань був присвячений оцінюванню роботи суду за показниками доступності, ефективності та якості.
Перший блок запитань
Загалом в опитуванні взяло участь 11 респондентів, з яких 91% опитаних - чоловіки та 9% - жінки.
Вікова приналежність опитаних: 18% - у віці від 18 до 25 років, 27% - 26-39 років та найактивніше себе проявили відвідувачі у віці 40-59 роки -55%.
64% опитаних мають повну вищу освіту, з них 27% мають вищу юридичну освіту. 27% - середню та неповну середню освіту.
45% респондентів мешкають в населеному пункті за місцем розташування суду, 55% - в іншому населеному пункті.
На запитання «Ви вважаєте себе: бідним, нижче середнього статку, середнього статку, заможним, багатим, інше» - 9% респондентів відповіли «бідним», 18% – «нижче середнього статку», 73% - «середнього статку».
На запитання щодо статусу, 46% опитаних відповіли, що є учасниками судового процесу, і представляють себе, 36% - представляють іншу особу, 18% вказали інше.
Щодо частоти перебування в якості учасника судового процесу 36% вказали, що це їх перший судовий процес, 9% були учасниками судового процесу в діапазоні від 2 до 5 разів, 55% - 6 і більше разів.
55% респондентів були учасниками цивільного процесу, 27% - кримінального процесу, 9% - адміністративного процесу і 9% були учасниками у справах про адміністративні правопорушення.
Щодо обізнаності з роботою судів та суддів у цілому: 36 % відповіли, що цілком обізнані, 28% - загалом обізнаний і 36 % - майже не обізнані.
Респондентам пропонувалося оцінити роботу суду за 5-бальною шкалою: 27% оцінили роботу на 3, 27% на 4 та 46% на 5.
В другому блоці питань в анкеті було запропоновано оцінити роботу Теплицького районного суду Вінницької області за показниками доступності, ефективності та якості
73% опитаних не склало ніяких проблем знайти будівлю суду, тоді як у 9% це викликало певні труднощі, 9% відповіли – «більш-менш». 13% вважають графік роботи не зручним. Один респондент утримався від дачі відповіді.
На запитання: «Чи зручно Вам діставатися до будівлі суду громадським транспортом?» - 40% респондентів, які користуються громадським транспортом відповіли, що їм зручно було діставатися до суду, 40% відповіли «більш-менш», 20% - не зручно.
70% респондентів вказали, що їм зручно паркувати автомобілі біля будівлі суду, 20% відповіли «більш-менш», 10% - не зручно.
82% респондентів зазначили, що вони не зазнали жодних перешкод у доступі до приміщення суду. Два респонденти утрималися від дачі відповіді.
Більшість опитаних, а саме 89% вказали, що потрапити до суду та скористатись відповідними послугами зручно і людям з обмеженими можливостями, на думку 11% респондентів - не зручно. У двох анкетах відповіді були відсутні.
72% опитаних вказали, що їм завжди вдавалося додзвонитися до суду та отримати потрібну інформацію, 14% відповіли «більш-менш», 14% зазначили, що їм не вдалося додзвонитися до суду та отримати потрібну інформацію.
На запитання: «Чи могли б Ви собі дозволити витрати на послуги адвоката (юристаконсультанта) у разі необхідності?»: 66% відповіли «так», 17% - «більш-менш», 17% - «цілком ні». В 5 анкетах відповіді відсутні.
Більшість респондентів вказують на достатність місць для очікування, оформлення документів, підготовки до засідання; достатність освітлення (80%) та вважають цілком/більш-менш комфортними умови перебування в суді, а самі приміщення суду визнають чистим та такими, що перебувають в належному санітарному стані (90%). 20% вважають, що в суді не достатньо місць для очікування, оформлення документів, підготовки до засідання; 10% зазначили, що не мали вільного доступу до побутових приміщень (туалетів); 10% чистоту та прибраність приміщень оцінили в 1 бал.
Важливим чинником, що впливає на оцінку якості роботи судової установи є наявність інформації, зокрема, про розташування залів судових засідань, правил допуску до суду та перебування в ньому, списків справ, призначених до розгляду, зразків документів щодо сплати судового збору тощо, а також наявність необхідної інформації на сторінці суду в мережі Інтернет.
91% респондентів, які відповіли на запитання наявна в суді інформація, а також інформація на вебсторінці суду повною мірою задовольняє. 9% респондентів не дали відповіді на запитання. 1 респондент зазначив, що не знайшов на сайті суду потрібну інформацію.
Учасники опитування також мали змогу оцінити професійність, доброзичливість, неупередженість та коректність ставлення з боку працівників апарату суду та суддів.
Що стосується роботи працівників апарату суду, то 90% відповіли позитивно, 10% опитаних зазначили «більш-менш».
При оцінюванні роботи суддів 90% дали відповідь на запитання, 10 % утрималися, з них:
100% зазначили, що судді – коректні, доброзичливі, ввічливі, належно підготовлені до справи та знають матеріали справи, надають сторонам можливість обґрунтувати свою позицію;
щодо дотримання процедури розгляду, то 70% респондентів позитивно відповіли на це питання, 30 відповіли «більш-менш»;
неупередженість та незалежність (суддя не піддався зовнішньому тиску, якщо такий був) респондентами було оцінено 70% - позитивно, 20% «більш-менш» та 10% - негативно.
Крім того, відвідувачам запропоновано оцінити ефективність організації роботи суду та надати відповіді на запитання:
- Чи вчасно (відповідно до графіка) розпочалося останнє засідання по Вашій справі? 82% респондентів відмітили, що судові засідання розпочинаються вчасно, 9% зазначили «більш-менш», 9% - дали відповідь «швидше ні»;
- Чи було враховано Ваші побажання при призначенні дня та часу засідання? "Так" зазначили 90% респондентів; «більш-менш» - 10%; один респондент не дав відповіді.
- Чи вчасно Ви отримували повістки та повідомлення про розгляд справи? "Так" зазначили 73% респондентів; «більш-менш» - 18%; «швидше ні» - 9%
- Чи вважаєте Ви обґрунтованими затримки/ перенесення слухань у розгляді Вашої справи? "Так" зазначили 90% респондентів; «більш-менш» - 10%; один респондент не дав відповіді.
Також, відвідувачам було запропоновано оцінити рішення, а саме обґрунтованість та доступність викладення тексту. 45% опитуваних не дали відповідь на дане питання, тоді як 67% вважають рішення обґрунтованим та доступно викладеним, 33% - «більш-менш». 28 % зазначили, що невчасно отримали повний текст рішення по своїй справі (відповіли 7 респондентів).
З 11 опитаних респондентів, 1 зазначив, що 1 судове засідання не відбулося через неналежну організацію роботи суду.
Необхідно також зазначити, що в двох анкетах в пропозиціях щодо покращення роботи суду, учасники зазначили: «Будівля та приміщення суду потребує ремонту та приведення у вигляд, який відповідає 2021 року», «Щоб адвокати несли відповідальність за свої неправомірні дії».
Усі результати проведеного анонімного опитування опрацьовані та прийняті до уваги.
Висновок
Аналіз заповнених анкет свідчить, що організація роботи Теплицького районного суду здійснюється в цілому на належному рівні, ставлення громадян до установи є позитивним та довірливим. Більшість відвідувачі почувають себе зручно та комфортно в суді, задоволені повнотою та ясністю інформації. Оцінювання роботи працівників апарату суду респондентами є досить високою.
Разом з тим, дане анкетування дозволило виявити і окремі проблемні моменти в організації роботи суду, а отримані показники є стимулом для подальшого удосконалення діяльності суду.
Керівництво суду висловлюють вдячність усім учасникам опитування.